• Dzień Bezpieczeństwa

• 21 czerwca br. w naszej szkole odbył się Dzień Bezpieczeństwa. Bezpieczne Wakacje. Tego dnia dzieci i młodzież naszej szkoły wzięły udział w spotkaniu z grupą ratowników medycznych, na którym zostały przybliżone zasady udzielania pierwszej pomocy oraz omówiono jakie informacje należy przekazać dzwoniąc na numer 999 lub 112. Nie zabrakło okazji do praktycznego przećwiczenia zdobytej wiedzy. Następnie dzieci i młodzież spotkały się z funkcjonariuszami Komendy  Powiatowej Policji oraz strażakami z Państwowej Straży Pożarnej.  W czasie tych spotkań omówiono bezpieczeństwo w ruchu drogowym oraz bezpieczeństwo nad wodą. Ponadto była okazja do zobaczenia wyjątkowych umiejętności  policyjnego psa i jego przewodnika. Mnóstwo radości zwłaszcza najmłodszym, sprawiła  możliwość obejrzenia ambulansu medycznego, radiowozu policyjnego i wozu strażackiego.  Serdecznie dziękujemy ratownikom medycznym z grupy Terapeutica, Strażakom Państwowej Straży Pożarnej  w Tucholi oraz policjantom z Komendy Powiatowej Policji w Tucholi.

• Wycieczki, hura, niech żyją wycieczki!!!

Dnia 24 maja, w dość pochmurny poranek, dzieci młodsze z klasI-III wybrały się na wycieczkę edukacyjną w ramach projektu MEN pn. POZNAJ POLSKĘ do Biskupina oraz Fojutowa. Wszyscy szczęśliwi i uśmiechnięci zajęli miejsca w autobusie, bezpiecznie przypięli się pasami i ruszyliśmy w stronę historii. W Biskupinie dzieci poznały Rezerwat Archeologiczny. Wraz z panią przewodniczką odkrywały dawne czasy w prastarej osadzie słowiańskiej. Wyobraźnia oraz miejsce pozwalały na poznanie codziennego życia w osadzie. Ach te pamiątki!!!Był również czas na zakup pamiątek i prezentów dla najbliższych. Ruszyliśmy w dalszą drogę. Kolejnym punktem było zwiedzenia Akweduktu w Fojutowie, czyli miejsca krzyżowania się Szlaków Wodnych: Wielkiego Kanału Brdy i Czerskiej Strugi. Wyjątkową atrakcją było przejście Akweduktem. Byliśmy również na tarasie widokowym, skąd podziwialiśmy pejzaż. Jedynie deszcz nam w tym trochę przeszkodził. Całości dopełnił pyszny obiad zamówiony w restauracji Zajazd Fojutowo. Zmęczeni, ale radośni pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły, gdzie na swoje pociechy oczekiwali stęsknieni rodzice.

Już nie możemy się doczekać kolejnych wyjazdów, aby poznawać Polskę. Mieszkamy przecież w pięknym kraju.

Dzieci z klas I-III wraz z opiekunkami

• Motywacja - mam siłę do działania.

• 19 maja br.  uczniowie klas 4-8 wzieli udział w warsztatach profilaktycznych pt. "Motywacja - mam siłę do działania. Techniki aktywnej nauki - wiem jak się uczyć:, które zostały poprowadzone przez panią trner z Polskiego Centrum Profilaktycznego. Zaproszenie dla Pani trener zostało wysunięte przez Panią Dyrektor Alicję Górecką na podstawie badań przeprowadzonych w naszej szkole przez pedagoga szkolnego p. Paulinę Lipińską.

Dzięki udziałowi w warsztatach uczniowie utrwalili wiedzę o mechanizmach regulujących zachowanie się człowieka, rozwinęli umiejętności zarządzania czasem oraz zostali wyposażeni w metody zwiększające efektywność uczenia się.

Tego dnia rónież rodzice ucznió naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach: "Uzależnienie dzieci i młodzieży od Internetu, telefonu komórkowego i gier komputerowych - jak przeciwdziałać?Na co zwracać uwagę?

• Dzień Dziecka

• 1 czerwca 2022 r. w naszej szkole z okazji Dnia Dziecka odbył się festyn. Tego dnia na uczniów czekało wiele atrakcji. Mieli oni możliwość zabawy i miłego spędzenia czasu w gronie koleżanek i kolegów. Mimo iż pogoda nie była zbyt łaskawa, wszystkie zaplanowane zadania zostały zrealizowane.

W I części naszej imprezy uczniowie wszystkich klas występowali w Mini Playback Show.  Młodsze dzieci śpiewały piosenki, a starsi wcielali się w postaci piosenkarzy i piosenkarek. Tę część brawurowo zakończyli ósmoklasiści- Mikołaj Zenel i Filip Dolot, którzy zaprezentowali skecz „W restauracji”, czym rozbawili publiczność do łez.

II część festynu to możliwość skorzystania z różnych atrakcji, wśród których znalazły się: dmuchany zamek dla najmłodszych, duża zjeżdżalnia, gokarty, motocykle, piłkarzyki, namiot edukacyjny, ścieżka sensoryczna, malowanie na folii, fotobudka, lepienie w glinie pod okiem plastyka, punkt medyczny, malowanie twarzy przez uczennice z kl. VIII, pinaty, skręcanie  balonów i bańki mydlane. Podczas zabaw nie zabrakło wypieków przygotowanych przez rodziców, lemoniady, waty cukrowej, kręconych ziemniaków i grillowanych kiełbasek.

Organizatorom i opiekunom miło było patrzeć na uśmiechy na twarzach uczniów, świadczące o tym, że impreza była bardzo udana.

• W strugach deszczu w Helu na Helu

• 2 czerwca 2022 roku w ramach programu „Poznaj Polskę” wybraliśmy się na wycieczkę autokarową do Helu.

Na miejscu czekała na nas pani przewodnik, która podczas całego pobytu przekazywała ciekawe informacje  dotyczące powstania miasteczka oraz jego historii. Mimo iż pogoda nas nie rozpieszczała, ponieważ co chwilę padał ulewny deszcz, udało się nam dotrzeć we wszystkie zaplanowane miejsca. Zwiedziliśmy interaktywne Muzeum Rybołówstwa, z którego wieży roztaczał się zapierający dech w piersiach widok na morze, port i Półwysep Helski. Udaliśmy się też do Stacji Morskiej UG, gdzie mieliśmy możliwość obserwowania fok, pływających w basenach fokarium.  Odwiedziliśmy park wydmowy, pospacerowaliśmy po miasteczku i po Cyplu Helskim, oglądając  umocnienia z czasów II wojny światowej. Oczywiście nie zabrakło czasu na zjedzenie obiadu i lodów oraz zakup pamiątek. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Pucku, by posilić się i odpocząć po zwiedzaniu i ucieczkach przez deszczem.

Wróciliśmy do Stobna zmęczeni, ale zadowoleni i gotowi na następny wyjazd.

• KONKURS PATRIOTYCZNY PRO PATRIAE

• 16 maja 2022 roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w gminnym konkursie patriotycznym Pro Patriae, który odbył się w Tucholskim Ośrodku Kultury. Nasi  reprezentanci, wyłonieni w wyniku eliminacji szkolnych,  to: Maja Błaszkowska z klasy IV, Oliwia Górecka z klasy V, Roksana Kochańska  i Mikołaj Zenel z klasy VIII. Reprezentowali oni szkołę w kategorii poezji i prozy patriotycznej.  Nasi przedstawiciele zaprezentowali się wspaniali, a dwoje z nich zdobyło nagrody. III miejsce w kategorii klas IV- VI zajęła Maja Błaszkowska, a wyróżnienie w kategorii klas VII-VIII – Mikołaj Zenel.

Wielkie gratulacje dla naszych recytatorów!